środa, 26 czerwca 2013

Jak uszyć woreczek - tutorial.

Tak jak obiecałam w poprzednim poście,
mam dla Was tutorial jak uszyć woreczek ściągany
na sznurek. Może to być woreczek na kapcie do
przedszkola dla naszego dziecka lub na przeróżne
drobiazgi. wszystko zależy od materiału z jakiego go
uszyjemy, jak go ozdobimy i jakiej będzie wielkości.


Kurs będzie bardzo szczegółowy, bo chcę aby był
czytelny dla osób które dopiero stawiają swoje 
pierwsze kroki z szyciem, albo może jeszcze nie stawiają,
a chciałyby spróbować coś uszyć.

Szycie takiego woreczka jest naprawdę proste! :)

No to zaczynamy :)

Najpierw musimy sobie ustalić jakiej wielkości
chcemy, aby był nasz woreczek.
Ja chciałam aby woreczek miał wymiary 30x40 cm. (sz./dł)
Do docelowych wymiarów naszego woreczka dodajemy:
- po 1 cm na zapasy szwów dołu i boków,
- 3,5 cm na tunelik.

Składamy materiał na pół i od linii zgięcia
rysujemy prostokąt o wymiarach 31x44,5 cm.
Dłuższy bok ma się znajdować na linii zgięcia.

Po rozłożeniu otrzymujemy prostokąt o
wymiarach 62x44,5 cm.


N górnych rogach robimy 1 cm nacięcia na wysokości 3,5 cm.
Zaprasowujemy i przyszywamy.


Teraz całą górną krawędź zaprasowujemy na 0,5 cm do środka.


Potem jeszcze raz na pół na 1,5 cm, na równo
z linią przycięcia. To będzie nasz tunelik :)


Aby sobie ułatwić i darować wciąganie sznurka na agrafkę,
wkładamy go do środka, a materiał przypinamy szpilkami tak,
aby się nie przesunął w czasie szycia.


Zszywamy tunelik jak najbliżej krawędzi.
Jeśli sznurek jest gruby używamy stopki do
wszywania krytego zamka.


Tak wygląda nasz tunelik :)


Składamy materiał na pół. 
Jeżeli tak jak ja szyjecie z jednobarwnej bawełny,
możecie teraz ozdobić jego przód.
Jeśli z wzorzystej możecie tą czynność pominąć :)


Ozdabiamy przód wedle własnej fantazji,
możemy zrobić aplikację, np. z inicjałami dziecka...


... przyszyć kwiatuszki, kokardki, ozdobne tasiemki...


... koronki, gotowe naszywki...


... co nam się tylko podoba :))

Następnie składamy nasz woreczek prawą stroną
do środka, brzegi spinamy szpilkami.


Zszywamy bok woreczka w odległości 1 cm od brzegu,
zaczynając pod tunelikiem.


Zatrzymujemy się w odległości 1 cm od dołu woreczka.
Wbijamy igłę w materiał, podnosimy stopkę do góry...


... przekręcamy woreczek i zszywamy dalej dno woreczka.
Pamiętajmy, że zaczynamy i kończymy szycie ściegiem powrotnym :)


Na koniec obszywamy brzegi ściegiem owerlockowym lub zygzakowym.


Gotowy woreczek wywracamy na prawą stroną
i przeprasowujemy.


Końce sznureczka związujemy i gotowe! :)


Prawda, że proste? :))

Mam nadzieję, że tutek nie aż zbyt szczegółowy ;)

Jeśli uszyjecie taki woreczek proszę pochwalcie mi się nim :))


25 komentarzy:

  1. Super-ponieważ ja inaczej odszywam góry woreczków, chętnie zapoznałam się z Twoim sposobem .Na pewno go wykorzystam...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny ten woreczek oraz dokładnie przedstawiony sposób jak go zmajstrować ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie uszyty. Ja nie mam maszyny, więc woreczki szyję ręcznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie szyłam tym sposobem woreczek jakiś czas temu - korzystałam z książki "Przytulne dekoracje" Tilda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow rewleacja ... musze sobie nowa maszyne kupic pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  6. Woreczek słodki i oryginalny a za przepis dziękuję. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  7. o nasze piękne woreczki :)
    ja szyć nie umiem więc dla mnie nie proste:P
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. kiedy moja mała wyruszy do przedszkola będzie trzeba jej taki zmajstrować ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo czytelny kursik. Może i ja się skuszę i odkurzę swoją maszynę:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. super kursik muszę skorzystać:-)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie zrobiłaś tutorial :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super :) na perwno się przyda i wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajnie to wyjaśniłaś, nawet taki laik jak ja może da radę:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny tutorial:) Woreczek wyszedł uroczy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Suuper woreczki :) Juz dawno zagladalam do Ciebie na tego posta i wiem ,ze skorzystam na pewno z tej lekcji :) Pozdrawiam Cie Serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam szyć woreczki, małe, duże i.....uczyłam się sama, a tu prosze .....u Ciebie nauczyłąm się dziś o nacięciu przy tunelu.....dziękuję Ci :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przydatny tutorial, zwłaszcza to nacięcie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super tutek ciesz się że tu trafiłam z takimi kursikami żadne szycie nie jest straszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki za poradnik. Udało się i dzieciaki będą mogły cieszyć się workami. Zapraszam na blog, zdjęcia już wrzucone. http://kolecja.wordpress.com/2013/12/04/wypychane-literki/

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne :) Nacięcie przy tunelu bardzo praktyczne. Zrobiłam swoje i wyszły super :)

    OdpowiedzUsuń
  21. tutorial...chyba jest polski odpowiednik tego słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uszyłam dzis a dopiero zaczynam swoją przygodę z maszyna , bardzo dokładnie to opisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super tutorial. Uszyłam i jutro dzielę się linkiem z moimi czytelnikami. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...